Algemene voorwaarden

Dit zijn onze duidelijke en eenvoudige algemene voorwaarden. JaveOnline staat voor eerlijkheid, duidelijkheid en een begrijpbare taal!

 

1. Wie wij zijn en hoe contacteer je ons

Contact

  • Bel ons op: +32 (0)485 332 321
    (ma-vrij van 9.30 – 22 uur, za van 11-18 uur, zo van 12-20 uur)
    Neemt niemand op, spreek iets in op de voicemail en wij bellen u snel terug)
  • Mail ons: info@javeonline.be
    (24/24 en 7/7, vaak binnen het uur antwoord, maar sowieso binnen 24 uur)
  • Ons adres: Waterweelde 5, 8020 Oostkamp
    (Enkel op afspraak langskomen of bij afhaalbevestiging)

BTW Nummer: BE 0896 760 743
Handelszaak geregistreerd op Pieter Dejaeger

 

2. Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing als je iets bij ons koopt of hebt gekocht. We doen ons best om deze algemene voorwaarden onder jouw aandacht te brengen en bij elke bestelling moet u hiermee akkoord gaan.
  2. We leveren enkel in België. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling helaas niet uitvoeren.
  3. Plaats je een bestelling op de website, dan aanvaard je uitdrukkelijk onze algemene voorwaarden. Die zijn steeds beschikbaar via onze website.
  4. In sommige gevallen zijn er extra voorwaarden bij een bepaald product. Deze voorwaarden gaan altijd voor op de algemene voorwaarden indien beide elkaar tegenspreken.

3. Het aanbod en jouw bestelling

  1. We zijn altijd eerlijk in wat je koopt, hoe je het koopt en in welke staat je het koopt. Ook de prijs en inruilvoorwaarden zijn helder. Een foutje op de productpagina kan uitzonderlijk voorkomen. Als de fout duidelijk een blunder is en de prijs onrealistisch laag is hierdoor, behouden we ons het recht de bestelling te annuleren of een prijscorrectie te vragen. Je kan in dat geval altijd kosteloos afzien van de bestelling.
  2. Je bestelling is compleet en onze overeenkomst definitief zodra de uitgever van je krediet- of debetkaart ons bevestigt dat de transactie is goedgekeurd. We aanvaarden Bancontact, Visa, MasterCard, overschrijving. Weigert de uitgever van je kaart je betaling, dan wordt je pakje mogelijk later of niet geleverd. Bestellingen zonder geldige betaling kunnen we namelijk niet verwerken.
  3. Om een product te kopen, voeg je het product toe aan je winkelwagen. Daarna vul je je contact- en facturatiegegevens in. Vervolgens kies je je wijze van levering: bezorging op je gekozen adres, opsturen naar het door jou gekozen afhaalpunt, of afhalen op ons afhaalpunt 24/24 en 7/7 ook op zon- en feestdagen. In de laatste stap krijg je een overzichtspagina, aanvaard je onze algemene voorwaarden en bevestig je je betaling door het drukken op de bestelknop. Als je deze stappen hebt doorlopen, is je aankoop definitief.

4. Herroepingsrecht

  1. Het kan om gelijk welke reden zijn dat je wil afzien van je aankoop. Wij houden ons aan de wettelijke termijn van 14 dagen herroepingsrecht. Je kunt binnen deze termijn zonder opgave van reden de bestelde producten of een deel ervan terugsturen!
  2. Als je het herroepingsrecht wil inroepen, dan moet je je retour aanmelden via ons retourformulier op https://www.javeonline.be/index.php?route=account/return/add . Stuur je producten pas terug nadat je persoonlijk contact kreeg met één van onze medewerkers. Wees gerust, de datum van aanmelden geldt als datum, ook al krijgt u pas de volgende dag een antwoord.
  3. De kosten van de verzending zijn voor jou. Hoewel grote spelers soms die indruk geven, werken pakjesdiensten niet voor niets. Door de kleine marges die we hanteren op onze producten, kunnen wij de kosten niet op ons nemen. je kunt wel kostenloos inleveren op ons 24/24 en 7/7 inleverpunt.
  4. Je kunt opteren voor een eigen pakjesdienst naar keuze of je laat ons het retourlabel aanmaken voor jou. Als je voor het laatste kiest, dan houden wij de verzendkost eenvoudig af van de terugbetaling. Bovendien kunnen wij een goedkoper tarief aanrekenen dan wanneer je zelf een label koopt.
  5. Pak je producten goed in en gebruik bij voorkeur dezelfde doos van de levering opnieuw.
  6. We kunnen pas terugbetalen als we je product in goede staat terug hebben gekregen. De track&trace van de transportdienst geldt als bewijs van ontvangst.
  7. Pak je pakje zorgvuldig uit en bekijk het product aan alle kanten. Ben je er niet blij mee? Ga er dan geen gebruik van maken, behoudt de originele en onbeschadigde verpakking. Als de goederen duidelijke gebruikssporen vertonen dan kunnen wij de producten niet aan iemand anders verkopen en kunnen wij niet of minder terugbetalen.
  8. Volgende zaken kan je niet terugsturen:
    • Softwarepakketten waarvan de verzegeling is verbroken of de verpakking is geopend. Of als die zijn geïnstalleerd en/of geregistreerd.
    • Ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen.
    • Op maat gemaakte of gepersonaliseerde artikelen.
    • Verbruiksartikelen die geopend zijn.
  9. Als je retour ontvangen is en aan alle voorwaarden is voldaan, geven wij direct een terugbetaling door. Dit ten laatste na 7 dagen.

6. De prijs

  1. Daar zijn we altijd eerlijk over, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
  2. Alle prijzen zijn inclusief btw, tenzij anders aangegeven.
  3. De verzendkosten worden weergegeven bij het afrekeningsproces, afhankelijk van de gekozen methode.
  4. Kies je voor ‘Vandaag nog afhalen’, dan kan in sommige gevallen een extra kost worden aangerekend. Dit is telkens vooraf aangegeven.

7. Betaling

  1. Je kan je online bestelling enkel betalen via de betaalmodules op onze website.
  2. Veiligheid staat bij ons voorop. Daarom worden transactiegegevens versleuteld met een veilige SSL-verbinding. Die herken je door het ‘slotje’ in de statusbalk onderaan je browser.

8. Beloftes en garanties

  1. Jij hebt recht op een goed en werkend product. Als er toch een probleem optreedt, dan lossen wij dit natuurlijk voor je op! Hierbij volgen we altijd de wettelijke verplichtingen.
  2. Komt je product beschadigd aan, neem dan geen enkel risico! Maak een aantal foto’s en stuur ze door naar info@javeonline.be . Wij zullen dan contact opnemen met jou om een gepaste regeling te treffen. Soms vragen wij de producten terug te sturen (wij bezorgen je een label) of soms kan je het product houden. Maak in geen enkel geval gebruik van de product tot er uitsluitsel is. Doorgaan nemen we binnen de 24 uur contact met je op.
  3. Gaat het product defect binnen de garantieperiode? Dat is vervelend, ook voor ons, want wij willen enkel het beste voor jou! Maar het kan altijd voorvallen. Meldt in dat geval je retour aan via https://www.javeonline.be/index.php?route=account/return/add . Wij zullen je instructies bezorgen i.v.m. het terugsturen. LET OP: Je bent zelf verantwoordelijk om het product degelijk te verpakken. Als je product beschadigd raakt tijdens de retourzending door een slechte verpakking, dan is dat jouw verantwoordelijkheid en is een herstel of terugbetaling mogelijk niet meer van mogelijk.
  4. Fabrieksgarantie is enkel van toepassing als de producten op een normale manier zijn gebruikt volgens de handleiding en gezond verstand. Schade door verkeerd gebruik valt niet onder garantie. Ook als de producten uiterlijk beschadigd zijn door eigen toedoen en het defect daaruit is ontstaan, vervalt de garantie.

9. Levering en uitvoering

  1. Levering: Als je van zondag tot en met vrijdag voor 22.00 uur bestelt en het product is voorradig, dan verzenden wij de volgende dag. Bestellingen op zaterdag worden verzonden op maandag.
  2. Afhalen: Als je van maandag tot en met zondag voor 22 uur bestelt en het product is voorradig dan kan je het de volgende dag afhalen in onze 24/24 en 7/7 afhaalbox (dus ook op zondag en feestdagen). Is de optie ‘vandaag nog’ beschikbaar bij het afrekenen, dan kan je dezelfde dag nog afhalen.
  3. In principe geldt dat als je het op onze website kan bestellen, we het op voorraad hebben. Als dit niet zo is en er een langere levertermijn is, dan zal dat bij het product vermeld staan.
  4. Als jouw bestelling beschadigd wordt of kwijtraakt voordat het bij jou is, is dat onze verantwoordelijkheid. We gaan het dan ook zo snel mogelijk voor je oplossen. Neem zo snel mogelijk contact op.
  5. Laat het ons zo snel mogelijk weten als je een product beschadigd hebt ontvangen of wanneer het niet overeenkomt met wat je besteld hebt.
  6. Als je het pakje niet aangeleverd krijgt zoals afgesproken, neem dan zo snel mogelijk contact op. Als de fout bij de transporteur ligt, dan regelen wij dit met hen en bezorgen je desnoods een nieuw pakket. Belangrijk: Van zodra het pakje bij jou geleverd is, dan is het ook jouw verantwoordelijkheid. De track & trace van onze transporteur wordt hier als maatstaf genomen. Bij vele diensten kunt u kiezen voor een ‘veilige locatie’. Wij zijn niet verantwoordelijk als uw pakje beschadigd raakt of gestolen wordt vanop die locatie. Kies veilig en kies bij voorkeur een afhaalpunt voor levering. Dat blijkt in 99,99% de beste garantie voor een goede levering. Bij fout gelopen leveringen openen wij een dossier bij de transporteur. Gelieve dus altijd even geduld te hebben zodat dit degelijk kan onderzocht worden.

10. Overmacht

  1. Bij overmacht brengen we je zo snel mogelijk op de hoogte. Zodra deze overmacht situatie voorbij is, lossen we onze beloftes in. Als dat te lang duurt, kan je afzien van je aankoop. Had je van tevoren al betaald? Dan krijg je je betaling binnen de 7 dagen terug. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle waardoor we onze beloftes naar jou toe niet kunnen waarmaken.
  2. Hieronder vallen stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen of het niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden.

11. Intellectueel eigendom

Onze website, logo's, teksten, foto's, namen en in het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door copyrights. Dit betekent dat je elementen zoals ons logo, website, foto's, namen, teksten of kleurencombinatie niet mag kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande toestemming.

12. Klachten en geschillen

  1. Heb je een klacht? Dat vinden we heel vervelend. Neem altijd contact op met ons. De meeste problemen lossen wij eenvoudig voor je op. Wij doen niet moeilijk, wij hebben het liefst van al een tevreden klant.
  2. Adem 3 keer in en uit als iets niet liep zoals verwacht en laat het ons snel weten als je een klacht hebt.  Omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk. Dan kunnen we je het beste helpen.
  3. De meeste berichten kunnen wij binnen 24 uur beantwoorden. Als het langer duurt, dan laten we dit weten.
  4. We helpen je het liefst zelf met je klacht. Kunnen we er niet uitkomen, dan kan je besluiten de zaak voor te leggen aan de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid via Consumentenombudsdienst.be. We zullen je keuze respecteren, maar weet dat wij echt ons best willen doen om u zelf binnen alle redelijkheid te helpen.

Mocht je nog vragen hebben na het lezen van deze algemene voorwaarden, contacteer ons dan gerust op info@javeonline.be .

Versie 1.1 van de algemene voorwaarden. Geldig vanaf 1/1/2024