Er zijn verschillende retourmogelijkheden en bijhorende voorwaarden.
1. Herroepingsrecht
- Het kan om gelijk welke reden zijn dat je wil afzien van je aankoop. Wij houden ons aan de wettelijke termijn van 14 dagen herroepingsrecht. Je kunt binnen deze termijn zonder opgave van reden de bestelde producten of een deel ervan terugsturen!
- Als je het herroepingsrecht wil inroepen, dan moet je je retour aanmelden via ons retourformulier op https://www.javeonline.be/index.php?route=account/return/add . Stuur je producten pas terug nadat je persoonlijk contact kreeg met één van onze medewerkers. Wees gerust, de datum van aanmelden geldt als datum, ook al krijgt u pas de volgende dag een antwoord.
- De kosten van de verzending zijn voor jou. Hoewel grote spelers soms die indruk geven, werken pakjesdiensten niet voor niets. Door de kleine marges die we hanteren op onze producten, kunnen wij de kosten niet op ons nemen. je kunt wel kostenloos inleveren op ons 24/24 en 7/7 inleverpunt.
- Je kunt opteren voor een eigen pakjesdienst naar keuze of je laat ons het retourlabel aanmaken voor jou. Als je voor het laatste kiest, dan houden wij de verzendkost eenvoudig af van de terugbetaling. Bovendien kunnen wij een goedkoper tarief aanrekenen dan wanneer je zelf een label koopt.
- Pak je producten goed in en gebruik bij voorkeur dezelfde doos van de levering opnieuw.
- We kunnen pas terugbetalen als we je product in goede staat terug hebben gekregen. De track&trace van de transportdienst geldt als bewijs van ontvangst.
- Pak je pakje zorgvuldig uit en bekijk het product aan alle kanten. Ben je er niet blij mee? Ga er dan geen gebruik van maken, behoudt de originele en onbeschadigde verpakking. Als de goederen duidelijke gebruikssporen vertonen dan kunnen wij de producten niet aan iemand anders verkopen en kunnen wij niet of minder terugbetalen.
- Volgende zaken kan je niet terugsturen:
- Softwarepakketten waarvan de verzegeling is verbroken of de verpakking is geopend. Of als die zijn geïnstalleerd en/of geregistreerd.
- Ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen.
- Op maat gemaakte of gepersonaliseerde artikelen.
- Verbruiksartikelen die geopend zijn.
- Als je retour ontvangen is en aan alle voorwaarden is voldaan, geven wij direct een terugbetaling door. Dit ten laatste na 7 dagen.
2. Garantie en beschadigde aanlevering
- Jij hebt recht op een goed en werkend product. Als er toch een probleem optreedt, dan lossen wij dit natuurlijk voor je op! Hierbij volgen we altijd de wettelijke verplichtingen.
- Komt je product beschadigd aan, neem dan geen enkel risico! Maak een aantal foto’s en stuur ze door naar info@javeonline.be . Wij zullen dan contact opnemen met jou om een gepaste regeling te treffen. Soms vragen wij de producten terug te sturen (wij bezorgen je een label) of soms kan je het product houden. Maak in geen enkel geval gebruik van de product tot er uitsluitsel is. Doorgaan nemen we binnen de 24 uur contact met je op.
- Gaat het product defect binnen de garantieperiode? Dat is vervelend, ook voor ons, want wij willen enkel het beste voor jou! Maar het kan altijd voorvallen. Meldt in dat geval je retour aan via https://www.javeonline.be/index.php?route=account/return/add . Wij zullen je instructies bezorgen i.v.m. het terugsturen. LET OP: Je bent zelf verantwoordelijk om het product degelijk te verpakken. Als je product beschadigd raakt tijdens de retourzending door een slechte verpakking, dan is dat jouw verantwoordelijkheid en is een herstel of terugbetaling mogelijk niet meer van mogelijk.
- Fabrieksgarantie is enkel van toepassing als de producten op een normale manier zijn gebruikt volgens de handleiding en gezond verstand. Schade door verkeerd gebruik valt niet onder garantie. Ook als de producten uiterlijk beschadigd zijn door eigen toedoen en het defect daaruit is ontstaan, vervalt de garantie.
Aarzel niet om ons te contacteren als u vragen hebt!