Algemene vragen
Soms wel. In de rubriek 'tweedehands' vindt u alle producten die we momenteel hebben.
Dit zijn vaak toestellen die vanuit onze verhuurdienst (Jave Verhuur) zijn afgeschreven.
Tweedehandstoestellen zijn altijd volledig nagekeken en krijgen nog 1 jaar wettelijke garantie!
Sommige producten zijn van ons eigen merk JaveOnline Original®. U herkent deze producten ook door het aangebrachte logo.
Deze producten zijn niet eigenhandig door ons gemaakt, tenzij dat expliciet wordt aangegeven.
Bepaalde producten importeren wij rechtstreeks bij de makers of fabriek. Deze producten worden gemaakt op onze vraag en volgens onze vereisten. Gezien deze producten speciaal voor ons op maat worden gemaakt, zijn wij de rechtstreekse importeur en dan ook verantwoordelijk voor deze producten. Vandaar dat wij deze ook kunnen verdelen onder onze eigen merknaam. Dit is gangbaar voor de meeste producten die u ook van andere merken koopt in Europa.
Al deze producten hebben de nodige tests ondergaan een zijn ook CE gekeurd voor verkoop in Europa.
Dat is mogelijk. Hoewel wij rechtstreeks importeren van makers en fabrieken, werken deze fabrieken niet exclusief voor ons.
Andere merken kunnen dus vergelijkbare producten laten produceren. Dat wil niet zeggen dat deze producten 100% gelijk zijn. Elke importeur kiest immers zelf welk specificaties hij/zij wil bij een product.
Wij kiezen bijvoorbeeld altijd voor kwaliteit. Wij zijn verantwoordelijk voor deze producten, dus wij willen ook dat er niet wordt bespaart op de kwaliteit van het product. Iets wat wel mogelijk is bij importeurs die bodemprijzen hanteren. Bovendien verkopen wij ook enkel producten die de CE keuring hebben doorstaan. Dit is in uw belang, zeker wat betreft elektrische toestellen. U wil immers geen veiligheidsproblemen.
U krijgt bij ons ook altijd de wettelijke 2 jaar garantie en u heeft een aanspreekpunt.
Leveren en afhalen
Ja u leest het goed, u kunt elke dag van de week, ook op zon- en feestdagen, gelijk welk moment van de dag bij ons afhalen.
Hoe het werkt:
Alle bestelling gemaakt van maandag tot en met zondag voor 22 uur en die voorradig zijn, kunt u de volgende dag afhalen op ons afhaalpunt in Oostkamp. Dat kan die dag ook 24/24.
Om veiligheidsredenen krijgt u de code en instructies nadat we uw bestelling hebben bevestigd.
Op de meeste dagen (inclusief zondagen en feestdagen) kunt u dezelfde dag nog afhalen via een avondafhaling. Dit ook via onze kluis met code.
Het gebeurt sommige dagen ook dat wij de optie ruimer zetten en dat u bijvoorbeeld 2 uur na reservatie kunt afhalen.
Hoe het werkt:
Deze dienst is afhankelijk van onze planning en aanwezigheid op het afhaalpunt. Wij passen dagelijks deze optie aan naargelang de beschikbaarheid. In uw winkelwagentje of tijdens het afrekenen zult u deze optie zien staan. Daar staat telkens ook vermeld vanaf welk uur de ophaling mogelijk is.
Op de meeste dagen zal u kunnen afhalen vanaf 19.30 uur, maar dat kan sommige dagen ook veel vroeger zijn.
Om veiligheidsredenen krijgt u de code en instructies nadat we uw bestelling hebben bevestigd.
Wij werken samen met verschillende pakjesdiensten. In de meeste gevallen zal dat DPD of bpost zijn.
Hoe het werkt:
Alle bestellingen van zondag tot en met vrijdag die voor 22 uur gemaakt zijn, worden de volgende dag verzonden. Bestellingen die op zaterdag voor 23.59 uur gemaakt zijn, worden verzonden op maandag.
Het leveradres opgegeven bij uw bestelling is het adres waarheen wij sturen.
U kunt de bestelling volgen via een track & trace code
Wij versturen naar België en Nederland.
Wij werken samen met verschillende pakjesdiensten. In de meeste gevallen zal dat DPD of bpost zijn.
Hoe het werkt:
Alle bestellingen van zondag tot en met vrijdag die voor 22 uur gemaakt zijn, worden de volgende dag verzonden. Bestellingen die op zaterdag voor 23.59 uur gemaakt zijn, worden verzonden op maandag.
Wij kiezen standaard het afhaalpunt het dichtste bij uw huisadres. Maar u kunt via de mededeling zelf uw voorkeur aangeven als u dat wenst.
Deze methode geniet onze voorkeur!
U kunt de bestelling volgen via een track & trace code.
Wij versturen naar België en Nederland.
Wij versturen naar België en Nederland. De verzendkosten zijn hoger naar Nederland omdat wij versturen vanuit België. De gratis verzending vanaf een bepaald bedrag is enkel geldig voor een adres in België. Nederlandse klanten krijgen wel een korting op de verzendkosten vanaf datzelfde bedrag.
We sluiten niet uit om in de toekomst ook te gaan versturen naar andere landen.
Als je het pakje niet aangeleverd krijgt zoals afgesproken, neem dan zo snel mogelijk contact op. Als de fout bij de transporteur ligt, dan regelen wij dit met hen en bezorgen je desnoods een nieuw pakket.
Belangrijk: Van zodra het pakje bij jou geleverd is, dan is het ook jouw verantwoordelijkheid. De track & trace van onze transporteur wordt hier als maatstaf genomen. Bij vele diensten kunt u kiezen voor een ‘veilige locatie’. Wij zijn niet verantwoordelijk als uw pakje beschadigd raakt of gestolen wordt vanop die locatie. Kies veilig en kies bij voorkeur een afhaalpunt voor levering. Dat blijkt in 99,99% de beste garantie voor een goede levering.
Bij foutgelopen leveringen openen wij een dossier bij de transporteur. Gelieve dus altijd even geduld te hebben zodat dit degelijk kan onderzocht worden.
Bestellen, retourneren, annuleren
Ja, wij staan hier geen uitzonderingen * op toe. Zowel private klanten als zakelijke klanten moeten vooraf betalen. Dit kan direct via de webshop of via een factuur. Zakelijke klanten krijgen altijd een geldige BTW factuur.
* De enige uitzondering betreft overheid- en gemeentediensten. Voor deze organisaties volstaat het om een bestelbonnummer in te geven en de bestelbon aan ons te bezorgen.
Weet wel dat wij voor elke betaling kosten betalen aan onze betaalprovider. Kosten die wij niet meer kunnen recuperen.
Ga dus niet licht over een annulatie!
Weet wel dat wij voor elke betaling kosten betalen aan onze betaalprovider. Kosten die wij niet meer kunnen recuperen.
Ga dus niet licht over een annulatie!
Er zijn natuurlijk enkele regeltjes en voorwaarden aan verbonden!
- Als je het herroepingsrecht wil inroepen, dan moet je je retour aanmelden via ons retourformulier op https://www.javeonline.be/index.php?route=account/return/add . Stuur je producten pas terug nadat je persoonlijk contact kreeg met één van onze medewerkers. Wees gerust, de datum van aanmelden geldt als datum, ook al krijgt u pas de volgende dag een antwoord.
- De kosten van de verzending zijn voor jou. Hoewel grote spelers soms die indruk geven, werken pakjesdiensten niet voor niets. Door de kleine marges die we hanteren op onze producten, kunnen wij de kosten niet op ons nemen. je kunt wel kostenloos inleveren op ons 24/24 en 7/7 inleverpunt.
- Je kunt opteren voor een eigen pakjesdienst naar keuze of je laat ons het retourlabel aanmaken voor jou. Als je voor het laatste kiest, dan houden wij de verzendkost eenvoudig af van de terugbetaling. Bovendien kunnen wij een goedkoper tarief aanrekenen dan wanneer je zelf een label koopt.
- Pak je producten goed in en gebruik bij voorkeur dezelfde doos van de levering opnieuw.
- We kunnen pas terugbetalen als we je product in goede staat terug hebben gekregen. De track&trace van de transportdienst geldt als bewijs van ontvangst.
- Pak je pakje zorgvuldig uit en bekijk het product aan alle kanten. Ben je er niet blij mee? Ga er dan geen gebruik van maken, behoudt de originele en onbeschadigde verpakking. Als de goederen duidelijke gebruikssporen vertonen dan kunnen wij de producten niet aan iemand anders verkopen en kunnen wij niet of minder terugbetalen.
- Softwarepakketten waarvan de verzegeling is verbroken of de verpakking is geopend. Of als die zijn geïnstalleerd en/of geregistreerd.
- Ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen.
- Op maat gemaakte of gepersonaliseerde artikelen.
- Verbruiksartikelen die geopend zijn.
- Als je retour ontvangen is en aan alle voorwaarden is voldaan, geven wij direct een terugbetaling door. Dit ten laatste na 7 dagen.
- Volgende zaken kan je niet terugsturen:
- Softwarepakketten waarvan de verzegeling is verbroken of de verpakking is geopend. Of als die zijn geïnstalleerd en/of geregistreerd.
- Ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen.
- Op maat gemaakte of gepersonaliseerde artikelen.
- Verbruiksartikelen die geopend zijn.
Als je retour ontvangen is en aan alle voorwaarden is voldaan, geven wij direct een terugbetaling door. Dit ten laatste na 7 dagen.
Jij hebt recht op een goed en werkend product. Als er toch een probleem optreedt, dan lossen wij dit natuurlijk voor je op! Hierbij volgen we altijd de wettelijke verplichtingen.
Komt je product beschadigd aan, neem dan geen enkel risico! Maak een aantal foto’s en stuur ze door naar info@javeonline.be . Wij zullen dan contact opnemen met jou om een gepaste regeling te treffen. Soms vragen wij de producten terug te sturen (wij bezorgen je een label) of soms kan je het product houden. Maak in geen enkel geval gebruik van de product tot er uitsluitsel is. Doorgaans nemen we binnen de 24 uur contact met je op.
Gaat het product defect binnen de garantieperiode? Dat is vervelend, ook voor ons, want wij willen enkel het beste voor jou! Maar het kan altijd voorvallen. Meldt in dat geval je retour aan via https://www.javeonline.be/index.php?route=account/return/add . Wij zullen je instructies bezorgen i.v.m. het terugsturen. LET OP: Je bent zelf verantwoordelijk om het product degelijk te verpakken. Als je product beschadigd raakt tijdens de retourzending door een slechte verpakking, dan is dat jouw verantwoordelijkheid en is een herstel of terugbetaling mogelijk niet meer van mogelijk.
Fabrieksgarantie is enkel van toepassing als de producten op een normale manier zijn gebruikt volgens de handleiding en gezond verstand. Schade door verkeerd gebruik valt niet onder garantie. Ook als de producten uiterlijk beschadigd zijn door eigen toedoen en het defect daaruit is ontstaan, vervalt de garantie.
Onze online betalingen worden afgehandeld door Mollie BV.
Via deze dienst aanvaarden wij Bancontact (via QR of kaartlezer), Belfius Direct Net, KBC Betaalknop iDeal en Kredietkaarten.
Hoewel wij voor gebruik van deze kaarten commissie betalen aan Mollie BV, worden aan u geen extra kosten aangerekend.
Tot slot kunt u ook de klassieke overschrijving gebruiken, maar dan wordt uw bestelling pas klaargemaakt na ontvangst van uw betaling. Zorg dat u bij overschrijving duidelijk uw bestelnummer in de mededeling zet. Op die manier kunnen wij uw betaling koppelen aan uw bestelling.
Wij kunnen uiteraard niet instaan voor verkopers die onze producten doorverkopen aan andere prijzen.
Zelf zijn wij ook actief op platformen als Bol.com. Onze producten zijn daar vaak duurder dan op onze eigen webshop. De reden daarvoor is heel eenvoudig, deze platformen vragen ook een commissie per verkoop.
Aangezien ons winstmarges laag zijn, moeten wij deze commissie inrekenen in de verkoopprijs.
Wij kunnen enkel adviseren om rechtstreeks via onze webshop te bestellen.